ВСЕУКРАЇНСЬКЕ СОЦІОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ "ПАТРІОТИЗМ У РОЗУМІННІ СУЧАСНОЇ МОЛОДІ"


КЗ "ОБЮ" ЧОР, як методичний центр по роботі з мололддю, з травня по червень 2012 року, провела обласний тур Всеукраїнського соціалогічного дослідження "Патріотизм у розумінні сучасної молоді"

Опитування провели:

Бобровицька, Городнянська, Ічнянська, Корюківська, Куликівська, Носівська, Прилуцька, Ріпкинська, Сосницька, Чернігівська, Щорська ЦБС області, ЦБС м.Чернігова, м.Ніжина, бібліотеки ПТНЗ та бібліотека Чергігівського державного технологічного університету.

Бажання заповнити анкету виявила учнівська та працююча молодь, учні ПТНЗ, студенти, аспіранти та молоді викладачі ЧДТУ. Всього 1233 респонденти.

 

Серед них:  чоловіків – 554 (45%)

жінок - 679 (55%)

 

Вік:   від 18 до 20 років – 858 (69.6%)

від 21 до 25 років – 229 (18.6%)

від 26 до 30 років – 146 (11.8%)

 

Освіта: середня – 280 (22.7%)

середня спеціальна –757 (61.4%)

вища – 196 (15.9%)


У відповідності до поставлених питань анкети отримано відповіді:

 

1. Наскільки, на Вашу думку розвинена національна ідея в українській державі?

o національна ідея відіграє провідну роль у побудові держави - 274 (22%)

o національна ідея не відіграє ніякої ролі ні для держави, ні для мене особисто - 148 (12.3%)

o національна ідея відіграє певну роль, але ця роль не є ключовою для важливих змін у державі - 678 (55%)

o національної ідеї немає - 133 (10.7%)

 

2. Чи впливає знання історичного минулого на подальше життя держави та її населення?

o так, історичне минуле дуже важливе, вивчати і знати його необхідно кожному - 626 (50.6%)

o кожен сам обирає, наскільки важливе для нього знання історичної спадщини - 369 (30%)

o історичне минуле не важливе, потрібно жити майбутнім - 119 (9.7%)

o історичне минуле країни треба обов’язково пам’ятати, проте воно не відіграє ніякої ролі в подальшому розвитку держави - 119 (9.7%)

 

3. Які заходи, на Вашу думку, повинна вжити держава, аби підтримати патріотичний дух молоді?

Ваша відповідь:

Починати морально – патріотичне виховання з дитячого садочка; створити умови для перспективного розвитку молоді; проводити заходи на підтримку української мови; припинити пропагувати російську мову; проводити постановки в театрах за участю молоді; знімати фільми на патріотичну тематику з участю в них молодих акторів; проводити роз’яснювальну роботу серед молоді шляхом створення молодіжних організацій та клубів; зробити саморозпуск і кадрову чистку у вищих ешелонах влади; культивувати патріотичні ідеали; покращити умови праці, створити робочі місця, щоб не було потреби залишати країну; дати дорогу молодим спеціалістам; розробити програми котрі сприятимуть розвитку молодіжного суспільства; втілювати реально в життя молодіжні програми, щоб вони існували не лише на папері; ввести уроки патріотичного виховання в школі; держава сама та державні діячі повинні мати патріотичний дух; проводити культурно-масові заходи, свята, ярмарки в українському стилі; створити молодіжні гуртки; проводити акції, флешмоби, історичні тижні, молодіжні фестивалі за ціною доступною молоді; позакривати фабрики та заводи, що виробляють цигарки та горілку; комп’ютеризувати сільські бібліотеки; більше пізнавальних передач по телебаченню та інше. (відповіді які найбільше зустрічалися в анкетах).

 

4. Які риси характеру Ви вважаєте необхідними для виховання патріотизму серед молоді?

o відчуття пошани до своєї країни - 691 (56%)

o інтерес до історичного минулого - 314 (25.4%)

o високий рівень ерудиції - 104 (8.4%)

o інтелігентність - 152 (12.3)

o активність у громадському житті країни - 300 (24.3%)

o інше - 24 (1.9%)

 

5. Які з вищеназваних якостей добре розвинені особисто у Вас?

o відчуття пошани до своєї країни - 507 (41.1%)

o інтерес до історичного минулого - (24 %)

o високий рівень ерудиції - 79 (6.4%)

o інтелігентність - 116 (9.4%)

o активність у громадському житті країни - 212 (17.1%)

o інше 2% респондентів відмовилися дати відповідь.

 

6. Як саме Ви проводите свій вільний час?

o відвідую історичні, літературні, художні музеї, виставки - 83 (6.8%)

o відвідую бібліотеки та обираю книги, які представляють історичне минуле нашого народу та його героїв - 191 (15.4%)

o відвідую театри та переглядаю кінофільми на історико-патріо-тичні теми - 101 (8.1%)

o частіше за все проводжу вільний час вдома за телевізором та комп’ютером - 459 (37.2%)

o надаю перевагу компанії друзів - 516 (41.8%) o інше - 64 (5.1%) (займаюся спортом; мандрую; люблю займатися хатньою роботою; рибалю; відпочиваю на природі …).

 

7. Чи відчуваєте Ви відсутність моральних цінностей в української молоді?

o Так - 573 (46.5%)

o Ні - 660 (53.5%)

 

8. Якщо відчуваєте, то в чому саме?

Ваша відповідь:

Відчувається часткова відсутність моральних цінностей; немає поваги до старших; зловживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління; безвідповідальність; відсутня культура спілкування; бажання до збагачення, не враховуючи своїх здібностей; відсутність моральних цінностей; заздрість, погані вчинки, звички; зневіра у майбутнє; жорстокість; брак мужності, байдужість; в поведінці «мажорів» та їх батьків високопосадовців; молодь аполітична; духовна збіднілість; не цінуємо те, що зробили для нас попередники, зневажливе ставлення до всього українського,особливо до мови;у відношенні до країни і її минулого; аморальність поведінки, сучасна молодь стала байдужа до всього , що трапляється в нашій країні; дуже важко жити в країні, де ти не впевнений в завтрашнім дні; «брудна « мова, безвідповідальність, бездумні вчинки;неповага до рідної країни, сімї, людей…

 

9. Чи вважаєте Ви, що молоді люди, які вживають алкоголь або наркотики, не можуть бути патріотами?

o Так - 560 (45.5%)

o Ні - 664 (53.8%)

o інше - 9 (0.7%) (їм все «по барабану»; як вип’ють, так і «опатріотіють», патріотами вони можуть бути, але користі мало, не дивлячись на спосіб життя людина може залишатись патріотом…)

 

10. Які політичні, соціально-побутові ситуації впливають на рівень Вашого патріотизму?

o загально-політична атмосфера в суспільстві - 341 (27.6%)

o можливість вибору навчального закладу - 169 (13.7%)

o наявність, відсутність роботи - 646 (52.3%)

o житлові умови - 176 (14.2%)

o задоволення права на відпочинок - 90 (72.9%)

o інше - 8 (0.6%)

 

Щиро дякуємо директорам та працівникам бібліотек які брали безпосередню участь в анкетуванні відгукнувшись на пропозицію ДБУ для юнацтва та ОБЮ.