Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ми в Internet

DW

Книжковий хіт-парад

Краєзнавча сторінка

Статистика відвідань

Перегляди статей
2149751


Думаючи про мистецтво: Казимир Малевич «Черный квадрат», Санкт-Петербург: «Азбука», 2014.


Картина «Чорний квадрат» стала майже ідіомою та джерелом для численних анекдотів, але чи заслужено? Можливо, варто спитати самого митця. В цій книзі ми маємо змогу ознайомитися з думками автору цього твору – Казимира Малевича. Книга складається здебільшого з митецько-філософських маніфестів, якими рясніло все ХХ століття, і декількох зразків епістолярного жанру від автора, які розкривають його внутрішні переживання.

Що є важливим у самих думках Казимира Малевича? Це пояснення, чому прості геометричні фігури та чисті площини в мистецтві були дійсно революційним явищем на початку ХХ століття. Те, що для нас здається звичайними вправами з малювання чи простенькими абстракціями, тоді ще тільки виборювало своє право на життя. Численна критика, заборони, переслідування – ось невеликий перелік того, з чим стикались такі експерименти в той час. Варто лише відчути той пафос першовідкривача, яким просякнуті твори К. Малевича – це майже юнацький максималізм з дещо відчайдушною затятістю втілити свої ідеї. Тоді стане зрозуміло, що чорнота квадрата є віддзеркаленням чогось дійсно глибшого, а не показного фіґлярства. Певної гіркоти, безперечно, додає усвідомлення того, що наслідувало ці прометеївські зачини самого Малевича. З одного боку, це переслідування самого автора та його послідовників у СРСР, а з іншого - девальвація реалістичного мистецтва на Заході, де експерименти супрематистів ставали істиною в останній інстанції. Мабуть, не дарма кажуть, що гарними намірами викладена дорога в пекло. Але сьогодні це вже далека минувшина і є лише твір та згадка про автора, якого спіткала сумна доля багатьох митців-візіонерів.

 
buy cialis viagra online