Наші блоги

Ми в Internet

DW

Книжковий хіт-парад

Краєзнавча сторінка

Статистика відвідань

Перегляди статей
3391107


ІНТЕРНЕТ-БЕЗПЕКА Й ІНТЕРНЕТ-ЕТИКА

  Отож, 7 разів по 3 буде 21.

– І звідки ви це знаєте ?

– зацікавився конгресмен.

– Я просто пам'ятаю. На комп'ютері завжди виходить 21, скільки б я не перевіряв.

– Хоча це не означає, що так буде щоразу, правда ? – зауважив конгресмен.

– Може й так, – затнувся Ауб, – але розумієте, я завжди отримую правильну відповідь.

Айзек Азімов.

  Відчуття влади Неймовірно, але така звична тепер кожному школяреві всесвітня павутина виникла як військовий проект США ще за часів холодної війни. Головна задача, яка на неї тоді покладалася, полягала в забезпеченні надійного зв’язку між військовими підрозділами. Досягалося це за рахунок численних точок доступу, тобто та ж сама інформація проходила не одним, а кількома каналами – вузлами.

 А тепер спробуймо змоделювати ситуацію, чи можливо таке, щоб Інтернет раптом зник, не у нас на комп’ютері чи у сусіда, а, наприклад, у цілісінькій країні ? Ситуація малоймовірна, з огляду на «військову» побудову мережі. Проте в Новій Зеландії, острівній країні, кілька років тому таке таки трапилось. Одну лінію передачі даних пошкодили будівельники під час ремонтних робіт, другу – спокійнісінько перегризли … місцеві пацюки.

 

 Тут не слід занадто дивуватись: деякі європейські види, що потрапили до Австралії та Нової Зеландії, стають справжнім лихом для фермерів. Наприклад, щоб вберегти овець від дикої собаки дінго, навіть споруджено спеціальний паркан через увесь австралійський континент «Огорожа Дінго», довжиною понад 5600 км, що відокремлює родючий південний схід від решти континенту.

 Ось у такий спосіб розпочалося друге засідання Еко-Академії «Інтернет-безпека й інтернет-етика», що відбулося 19 квітня 2017 р. в Чернігівському ліцеї з інформаційних технологій № 16. Головна мета засідання полягала в тому, щоб навчити учнів безпечній поведінці в мережі, дослідити позитивні й негативні сторони активності в Інтернеті, опанувати головні правила інтернет-безпеки й інтернет-етики.

 Від народження кожен з нас отримує певне ім’я, яке й супроводжуватиме нас надалі упродовж усього життя. Проте досить часто в мережі Інтернет, під час реєстрації на сайтах, справжнє ім’я людини не вимагається, достатньо ввести нікнейм.

 Учні отримали завдання вигадати собі нікнейм та записати його на окремому аркуші паперу. Далі аркуші зібрано, перемішано, ось вже учасники тягнуть собі кожен по одному. Тепер постає друга частина завдання: спробувати за нікнеймом вгадати справжнє ім’я учня. Здійснили 7 спроб, щоб переконатися, як складно це зробити. Винятки були лише тоді, коли учасники не ховали власного імені, адже учні добре знають один одного. Але в Інтернеті це не так… Висновок: життя в мережі дуже відмінне від реальності. Тут легко заховатися, діяти зовсім інакше, ніж у справжньому житті.

 Друга вправа викликала ще більше зацікавлення. Школярам пропонувалося започаткувати власну справу та підтримати її в мережі Інтернет. Задля цього на аркуші паперу чітко й коротко окреслити три позиції: назва компанії, адреса сайту, сфера діяльності. Дівчата марили зйомками смішних відео про котів та продажем солодощів, хлопці мріяли про ігрові майданчики, купівлю спортивного обладнання та вантажні перевезення… І лише три відповіді були кардинально відмінними. Один з учасників пропонував спрямовувати бажаючих … до пекла, проте два інших зобов’язалися зробити для людей все можливе у глобальному вимірі.